campanie ppc
SEO

Cum functioneaza PPC?

noiembrie 8, 2019 By

Un alt serviciu SEO care a devenit realmente important pentru lumea in care traim este Pay Per Click, sau altfel spus plata pe click. La ce se refera PPC si ce presupune, vom detalia in cele ce urmeaza, asadar, ramaneti alaturi de noi

Despre PPC

Ei bine, asa cum am promis in randurile de mai sus astazi, vom descoperi tainele PPC-ului si intrebuintarile aferente.

PPC sau plata pe click este modalitatea de publicitate pe care se bazeaza majoritatea campaniilor online, cum ar fi publicitatea Google. Pentru agentii de publicitate, acest model a reprezentat o adevarata revolutie, deoarece pana atunci au trebuit sa “traga orbeste”, investind bugetele lor in campanii ale caror rezultate nu aveau o masura cantitativa.

Cum functioneaza PPC?

PPC sau plata pe click este un model de publicitate digitala in care agentul de publicitate plateste o suma (fixa sau determinata prin licitatie) de fiecare data cand un utilizator face clic pe unul dintre anunturile sale pentru a-si vizita site-ul web. Ideea unei campanii pay per click este de a “cumpara vizite” pentru un anumit site. Scopul este, in general, de a genera un anumit tip de actiune a utilizatorilor, cum ar fi inregistrarea sau cumpararea unui produs, de exemplu.

Desi PPC este o optiune foarte comuna, nu este singurul model de plata pentru campaniile online. Prin urmare, este relevant sa o deosebiti de ceilalti, inclusiv:

  • PPM (plata pe mie): agentul de publicitate plateste o suma fixa pentru fiecare mie de afisari, adica de fiecare data cand anuntul este afisat de o mie de ori utilizatorilor. Retineti ca, cu acest model, nu stim cat de mult vom plati pentru fiecare vizita, din cauza dificultatilor in estimarea numarului de click-uri pe care le vor genera fiecare mii de afisari suplimentare.
  • PPA (plata pentru achizitie): agentul de publicitate plateste de fiecare data cand utilizatorul efectueaza o anumita actiune, de exemplu, de fiecare data cand utilizatorul descarca o aplicatie. Prin urmare, legatura dintre cost si obiective este si mai evidenta decat in cazul PPC.

De asemenea, in ceea ce priveste publicitatea online, avem un mare control asupra publicului la care sunt directionate anunturile noastre. Putem segmenta publicul care va vedea campaniile PPC pe baza unor factori cum ar fi: varsta, sexul, locatia, interesele, comportamentele. Fiecare platforma pay-per-click ofera optiuni diferite pe care le putem combina pentru a obtine un nivel inalt de precizie. Astfel, ne asiguram ca platim numai pentru click-urile de la utilizatori care au sanse mari sa devina clientii nostri.