agentie promovare online
InteresanteSEO

5 metode și sfaturi pentru a-ți promova eficient afacerea în online pe timp de pandemie

mai 11, 2020 By

Având în vedere perioada în care ne aflăm, respectiv situația creată de apariția virusului Covid-19 și intrarea în vigoare a stării de urgență, identificarea celor mai bune metode pe care le poți implementa pentru a-ți menține sau chiar a-ți crește business-ul pe timp de pandemie poate ridica dificultăți. Fie că obiectivul tău este să devii prezent în online, să îți optimizezi prezența, să îți menți sau chiar să crești vânzările, în ziua de azi, ai o gamă largă de metode de promovare. Tot ceea ce trebuie să faci în prima fază este să analizezi și să identifici foarte bine care este publicul tău țintă, astfel încât să potențezi la maxim oportunitățile, rezultatele și investiția efectuată. De asemenea, o soluție rapidă, sigură și care te va scăpa de toate grijile, precum alegerea dintre o gamă largă de metode de promovare și termeni de marketing care te pot încurca, în ceea ce privește afacerea ta, este apelarea la o agentie promovare online care să te ajute în realizarea mixului de marketing perfect.

Înainte de a-ți enumera care sunt recomandările noastre pentru a-ți promova eficient afacerea în această perioadă, te provocăm să te gândești la cum s-a schimbat comportamentul tău de consum în această perioadă și rămâne la latitudinea ta ca antreprenor sau marketer să decizi dacă consideri că este rentabil sau nu să te promovezi în continuare sau nu. Gândește-te doar la faptul că majoritatea persoanelor care pot face parte din publicul tău țintă în acest moment stau acasă, nu mai sunt la fel de solicitate ca înainte, fapt care le permite să petreacă mai mult timp în mediul online și să analizeze mai bine produsele sau serviciile pe care le promovezi. Într-adevăr, poate și decizia de cumpărare nu mai este la fel, deoarece oamenii se gândesc de două ori înainte să achiziționeze sau să apeleze la un serviciu față de perioada anterioară, dar chiar dacă nu achiziționează ceva acum din varii motive, precum instabilitatea financiară sau teamă, sunt șanse foarte mari ca după ieșirea din această etapă să își aducă aminte de serviciul sau produsul tău și să îl achiziționeze sau să apele la el. De aceea, este foarte important să fii mereu prezent în ochii consumatorului și să nu încetezi promovarea. De asemenea, dacă utilizatorul nu va apela la ceea ce tu oferi în timpul sau după terminarea acestei periode, tot tu ești în avantaj, deoarece câștigi brand awareness.

shopping online

Așadar, dacă te-am convins sau cel puțin te-am pus pe gânduri, îți vom prezenta în continuare câteva sfaturi și idei pentru a-ți promova eficient afacerea în online pe timp de pandemie și de asemenea, care sunt cele mai rentabile investiții:

1.Optimizarea SEO. Cum am spus și anterior, în această perioadă este foarte important să te afișezi și să rămâi prezent în ochii potențialilor clienți. Pentru a te asigura că acest lucru se va realiza, apealează la servicii seo! Astfel, poți ajunge la cei mai valoroși clienți din publicul țintă vizat, cei din căutările organice. Te întrebi ce rezultate poți obține prin intermediul optimizării SEO? Ce spui de creșterea traficului organic, câștiguri mai mari, creșterea vizibilității site-ului afacerii tale și rezultate pe termen lung? Sună bine, așa-i? Mai exact, conținutul afișat în paginilie motoarelor de căutare este cel care este cel mai relevant pentru utilizatori. Aici intervine rolul optimizării SEO care se asigură că prin intermediul cuvintelor cheie relevante și a frazelor business-ului, un site poate fi găsit pe aceste motoare de căutare. Scopul principal al acestei optimizări constă în creșterea traficului site-ului, atât din punct de vedere cantitativ, dar și calitativ.

servicii seo

2.Google Ads. Dacă obiectul tău este să aduci rezultate eficiente, rapide și la un cost direct proporțional cu acestea, atunci ai găsit soluția potrivită nevoilor tale. Când vine vorba despre promovare google, Google Ads este cea mai eficientă metodă de promovare online, plătită. Dacă pentru afacerea ta este cerere pe piața respectivă, această metodă este foarte bună pentru produsele sau serviciile pe care le oferi. Printre cele mai marei avataje ale acestei metode de promovare sunt: nu este o sumă minimă sau maximă pe care te obligă să o inveștești, aduce rezultate rapid, plătești doar pentru click-uri, nu și pentru afisări, generează trafic relevant, timp de realizare mic al campaniilor, click-uri relevente doar pe cuvintele cheie pe care le-ai vizat și nu în ulimul rând poți opri și activa când dorești campaniile. Dacă te-ai convis că această metodă se potrivește nevoilor afacerii tale, tot ce trebuie să faci este realizezi campanii ppc (pay-per-click) pe obiectivele tale și cu anunțuri relevante. Nu uita și de extensiile de sitelink-uri pentru a obține un scor de calitate cât ma mare.

ppc marketing

Iatâ câteva campanii pe care le recomandăm pentru această perioadă! Prima campanie pe care o propunem este cea de shopping ads. Dacă ai un business care comercializează diverse produse, trebuie să realizezi o astfel de campanie, e un ,,must” ca să îi spunem așa, deoarece în funcție de temenul de căutare pe care îl va folosi utilizatorul în mototul de căutare Google, i se va afișa produsul tău și alte rezultate similiare, care vor fi prezentate în felul următor: imagine cu produsul, prețul, numele acestuia și site-ul de pe care acesta provine în prima pagină sau în secțiunea dedicată de Shopping. Pentru realizarea unei astfel de campanii ai nevoie de un feed de produse pe care trebuie să îl exporți din site-ul tău și pe care să îl adaugi în Google Merchant Center. Ulterior vei conecta contul de Google Ads cu cel de Merchant Center și poți începe să îți setezi propria campanie de shopping. Nimic mai simplu pentru a obține mai multe conversii la un cost per achiziție pe măsură!

O a doua recomandare pe care o propunem și pe care o considerăm eficientă în contextul actual este realizarea unei campanii de Dynamic Search Ads. Acest tip de campanie, în funcție de căutările oamenilor, asambelează și afișează anunțuri către paginile produselor din site dorite de utilizatori. Pentru realizarea acestui tip de campanie este realizarea unui feed de pagini din site sau se poate apela la funcția de a utiliza indexul Google, doar în cazul în care site-ul este indexat. De asemenea, pot fi selectate ambele opțiuni, atât feedul de pagini, cât și indexul site-ului.

Cea de a treia recomandare pe care o propunem în contextul pandemiei este realizarea unei campaii de Remarketing pe rețeaua de Display sau Youtube. Nu uitați că este extrem de important să aveți mereu activă o campanie de remarketing, deoarece are multe beneficii. Cel mai mare dintre acestea este reprezentat de faptul că presupune crearea de reclame care vor fi afișate persoanelor care au interacționat cu site-ul tău în ultima perioadă, astfel ai oportunitatea de a le reaminti de tine și de a rămâne prezent în ochii acestora.

3.Facebook Ads. În contexul în care majoritatea persoanelor au un cont de Facebook, promovarea pe această rețea socială onlină este o opțiune bună, fiind una dintre principalele canale de promovare a afaceriilor. De ce spunem că este o metodă bună? Iată câteva dintre beneficii. Poți crea campanii în care să targetezi publicul tău țintă în funcție de vârstă, gen, interesele pe care le au și orașul,  perimetrul în care dorești să se afișeze reclamele tale și în funcție de paginile pe care le apreciază. Testează aceste opțiuni și vezi care dintre acestea se potrivesc nevoilor afacerii tale.

facebook ads

Iată trei metode și idei de a-ți promova afacerea în online pe care le considerăm eficiente în această perioasă, prin intermediul campaniilor plătite pe Facebook! Prima propunere constă în utlizarea în campanii a audiențelor de Lookalike. Această funcție presupune identificarea mai multor potențiali clienți, mai exact persoane similiare cu cele care au achiziționat sau ales un serviciu. De asemenea, în cadrul realizării acestui tip de audiență putem selecta cât de răstrânsă sau extinsă să fie audiența, selecând nivelul de asemnănare pe o scara de la 1% la 10%, unde 1% înseamnă că persoanele targetate au interese foarte asemnănătoare cu cele care au cumpărat, iar 10% înseamnă că persoanele targetate au mai puține interese în comun cu cele care au convertit. Recomandarea noastră pentru rezultate rapide și relevante este selectarea gradului de asemănare între 1% și maxim 3%.

De asemenea, a doua propunere de promovare pe Facebook constă în realizarea unei campanii de Retargeting. La fel ca în cazul Google și pe Facebook trebuie menținută activă o campanie de acest tip care presupune crearea și afișarea de reclame pentru cei care au vizitat deja site-ul în ultima perioadă. O i dee de structurare a seturilor de reclame poate fi următoarea: un set pentru cei care au adăugat în coș, dar nu au cumpărat; un alt set pentru cei care au vizualizat produse, dar nu au adăugat în coș. Astfel, în funcție de acțiunile realizate pe site, utilizatorului i se vor afișa reclame cu produsele sau serviciile cu care a interacționat.

Și cea de a treia propunere constă în utilizarea în cadrul campaniilor a opțiunii de ,,cross sell” care presupune punerea la dispoziție utilizatorilor, produse sugestive care vin în completarea celor pe care deja le-au achiziționat. Spre exemplu, o persoană care a achiziționat un produs, i se vor promova alte produse care se potrivesc cu cel pe care l-a cumpărat anterior.

4.Email marketing. Este un element esențial care completează mixul de marketing, deoarece ajută la dezvoltarea unei relații între business-ul tău și personale care s-au abonat și reprezintă o metodă eficientă de a readuce vizitatorii înapoi pe site-ul tău. De asemenea, prin intermediul acestuia poți tranforma din potențiali clienți în cumpărători cu ajutorul unor mici reduceri pentru cei abonați. Este foarte eficient mai ales în cazuruile în care utilizatorii adaugă în coș produse, dar nu finalizează procesul de achiziționare. În astfel de cazuri se practică trimitea unor mailuri cărora le amintesc de produsele uitate în coș sau chiar le oferă o extra reducere pentru a-i determina să finalizeze procesul.

email marketing

5.Social Media. Paginile deținute de business pe rețelele sociale online pot reprezenta pricipala sursă de vânzări și ajută la dezvoltarea și creșterea brandului. Iată câteva dintre beneficiile comunicării de brand pe paginile de pe rețelele sociale online: brand awareness, vânzări, trafic pe site, vizibilitate în motoarele de căutare, cunoașterea publicului țintă și vei putea să îți tii la curent clienții. Iată câteva recomandări pentru a realiza un conținut și o comunicare de brand eficientă pe rețelele sociale online: adoptă lucrurile cât mai simple, fii concis, stârnește interesul, postează des, dar nu prea mult pentru nu-i sufoca pe cei care te urmăresc, apelează la un ,,ton of voice” potrivit afacerii tale, utilizează ,,call-to-action” și personalizează postările în funcție de publicul tău țintă. Nu uita că este important să răspunzi comentariilor aduse pentru a-ți dezvolta o comunitate.

social media marketing

Toate aceste metode de promovare a afacerii în online, consituie un mix perfect de marketing și eficient în contextul pandemiei de coronavirus. Citește cu atenție recomandările și utiliează în această perioadă metodele de promovare care corespund nevoilor și obiectivelor afacerii tale. Mai multe detalii despre cele enumerate mai sus, dar și despre cele care se potrivesc business-ului tău găsești pe AdSem.ro, agenție de marleting online care dispune de toate aceste servicii. Lasă-ți cârma afacerii tale în mâinile speciliștilor și fii sigur că vei obține rezultate eficiente într-un timp foarte scurt.